Sunday, May 2, 2010

Sakit.T.T

finally,the consequences(betol ke aku eja ni) of makan x control,x exercise..
semalam aku demam.agak teruk.bermula dgn sakit tekak yg AMAT SAKIT!! rase macam ade pisau kt anak tekak,even nk telan air liur pn sush.adalah dlm 5 bijik ubat sakit tekak aku makan.alhamdulillah..ok da.:) kurang sikit..
tadi aku g klinik,ada lelah sikit.ubat inhaler da expired buln lepas.so,x ley guna,aku sapulah balm kt dada..lega sikit..met the doctor.doktor 2 sgtlah peramah,n first time aku jmpa doktor yg betul2 beri nasihat kepada pesakit.bkn mcm sstgh doktor,tnye ape sakit,pas2 bagi ubat jer..nevermind.
for the first time,aku check blood pressure aku..& doktor 3 kali check blood pressure aku.n trsgtlah tggi bg budak umur 20 thn cam aku..baru aku trigt,malam td aku mkn ayam goreng yg ramlee tue adela dlm 4,5 ketul & bnd 2 amat masin!! malam tue,aku pening giler kepala,plus dgupan jantung laju giler..aku igtkan sbb aku mkn ubat batuk adik aku,rupenye sbb blood pressure aku naik..& even sblm jmpe doktor td aku mkn nuget dlm 6 ketul.that's why kot.hu3
aku kene pgi klinik balik hari jumaat,tok check balik blood pressure.n die bagi cuti 2 hari,suruh aku rehat,;))
macam2 bnd die ckp kt aku td,but aku x bole msk ape yg die ckp..die ade ckp psl yogurt,pasl gule tiruan..n mcm2 agii..mayb jumaat nie jmpe doktor blk baru aku bole absorb pe yg die ckp..yg ptg die suruh aku sarapan pagi,so lunch & dinner bole kurg..suruh minum jus oren banyak2..makan buah2an,makun sayur & ulam.
start from today..no fast food..n jumaat nie die akan bagitau bnd yg aku perlu wat to elak masalah2 yg x sepatutnye.:)

AIN,SEMOGA BERJAYA!!! :)) YAKIN BOLEH!!!

No comments:

Post a Comment